Tuesday, May 11, 2010

Dato Kalimullah & Shaikh Aqmal WAJIB menjelaskan "penajaan" di dalam Malaysian Insider

KENYATAAN MEDIA

Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendesak samada dari Shaikh Aqmal Shaikh Alauddin atau Dato Seri Kalimullah Hassan memberikan penjelasan tentang motif mereka menaja portal Malaysia Insider.

Kedua-dua Shaikh Aqmal dan Kalimulah adalah "Non Independent Director" dalam Efficient E-Solution Berhad dimana anak syarikatnya iaitu VPI International Sdn Bhd dan seterus nya Regalia Solution Sdn Bhd dianggap sebagai penaja utama portal Malaysia Insider.

Penjelasan ini adalah sangat penting disebabkan Malaysia Insider dilihat seakan berkerjasama dengan Malaysia Today dan Raja Petra Kamaruddin (JMM pernah mendedahkan hubungan Kalimullah yang pernah melindungi “pengkhinat” Raja Petra Kamaruddin di Trinity Court sebuah kondominium mewah di London yang didaftarkan di atas nama isteri Kalimullah) untuk memburukkan imej kepimpinan dan boleh menjejaskan ekonomi negara kita.
Kami mendesak agar mereka berani memberikan penjelasan tentang "motif politik" penajaan ini.

Ianya begitu penting kerana Efficient E-Solution telah mendapat kontrak runding terus ratus bernilai jutaan ringgit dari Kerajaan Malaysia.

Begitu juga dengan Shaikh Aqmal dan Kalimullah yang telah berjaya memakmurkan diri mereka dengan mendapat kontrak-kontrak besar dari kementerian kerajaan.

Kami JMM, sangat mencintai Negara Malaysia ini dan tidak merelakan agenda dan perkara yang tidak baik dilakukan oleh mana-mana pihak yang hanya “pandai membaling batu lalu menyembunyikan tangan”.
Shaikh Aqmal dan Kalimulah akan segera menafikan penglibatan mereka didalam memburukkan imej dan kepimpinan negara dan melaungkan mangsa kepada konspirasi.

Ini adalah tektik yang sama diguna pakai oleh Anwar Ibrahim. Jika tidak benar, mengapa Regalia Solution Sdn Bhd menaja portal Malaysia Insider?

JMM mendesak penjelasan segera dari Shaikh Aqmal atau Kalimullah kerana mereka adalah Pengarah di dalam Efficient E-Solution Berhad yang mana Regalia Solution Sdn Bhd adalah anak syarikatnya.


Terima Kasih
Yang Benar,

Azwanddin Bin Hamzah
Yang DiPertua

1 comment:

  1. Selain daripada membaca akhbar-akhbar bercetak, saya juga membaca berita laman-laman web terutamanya Malaysiakini dan Malaysianinsider yang dikatakan pro kepada pembangkang bagi mengetahui apakah cerita-cerita yang cuba disampaikan oleh mereka. Kebanyakan penulisan di dalam kedua-dua portal akan cuba memutarbelit atau mensensasikan fakta bagi menarik minat pembaca.

    Salah satu kolum Malaysiakini yang sering menarik perhatian saya adalah kolum kartun yang dilukis oleh Zunar. Walaupun kartun yang dilukis adalah bertujuan untuk mengutuk kepimpinan utama negara, tetapi saya terasa terpanggil untuk meminta KDN menyiasat kartun terbaru Zunar berkaitan siasatan kes adik Aminulrasyid yang ditembak oleh polis. Adalah tidak menjadi masalah pada pandangan saya sekiranya Zunar ingin memperli IGP, AG dan sebagainya dengan contoh yang diberikan. Tetapi dengan memperli PM dengan mengaitkan kitab suci Al Quran adalah sesuatu yang melampau dan tidak boleh diterima.

    Saya berharap satu tindakan diambil ke atas Malaysiakini dan juga Zunar.

    ReplyDelete