Saturday, May 17, 2014

Jailani Ngah atur Azwandin "kaki tikam belakang" dilantik Senator




Dihujung posting malam tadi [baca SINI] yang mendedahkan kedurjanaan Dato Jailani Ngah, Unspinners hanya dedahkan sedikit saja tentang peranan Jailani Ngah untuk batalkan perlantikan Khairun Anak Aseh. Hasrat Jailani adalah untuk meletakkan orang lain yang dia lebih selesa.

Maka Jailani dan konco-konco konspiratornya telah dapatkan media pembangkang tibai Khairun cukup-cukup. Rancangan mereka adalah supaya Ezam Mohd Nor dapat dijadikan Setiausaha Politik PM.

Maka khabar angin tentang Ezam itu ada kebenaran. BIla muncul nama anak Dato Aseh, maka ditibai budak tu. Lalu dibuat cerita seolah-olah Tun Faisal yang juga dari Putrajaya yang mahukan jawatan itu dan merupakan dalang yang menyerang Khairun.

Ezam kini dah dapat jawatan di kementeriaan kewangan tapi bukan jawatan yang dimahu. Mereka terpaksa ambil kira bahawa memberi Ezam jawatan Setiausaha Politik akan membuat akarumbi UMNO lagi marah.

Baca luahan tanpa had APA SINI

Di bawah sedang semarak bara yang membakar tanah gambut akarumbi setiap kali bekas-bekas "pengkhianat" keadilan diberi jawatan-jawatan besar. Maka hal ini diambilkira.

Persekongkolan Jailani dan Ezam sudah lama. Projek yang sedang diuruskan adalah untuk menaikkan macai Ezam jadi Senator.

Macai itu adalah "trojan horse" yang penipu dan kaki porak peranda UMNO Bukit Antarabangsa yang dilihat bercita-cita tinggi. Didedahkan Azwandin memberitahu orang ramai bahawa dia ada Master dari Kanada padahal dia hanya budak SPM kerja kedai buku. Baca Flying Kick SINI

Tak percaya tentang lantikan Senator baca SMS yang diterima dalam email Unspinners malam tadi.



Individu-individu yang dimaksudkan adalah Jailani, Ezam dan Raja Arif, Ketua BTN yang dah jadikan pejabat BTN sebagai sarang PKR/ABIM.

Raja Arif dan Jailani adalah sama-sama dalam UMNO Bahgaian Kuala Nerus. Raja Arif lama bercita-cita mahu tanding Parlimen Kuala Nerus dan Jailani sedang tunggu masa untuk gulingkan Razif untuk jadi MB terengganu pula.


Buat masa ini dia guna abang Razif, Cik Azmi dan kelihatan bersama Razif bergumbira.

Mat Said dipilih kerana dianggap sebagai Menteri Besar yang boleh diperdajalkan. Apatah lagi dengan kerja-kerja yang telah dilakukan oleh Mat Said, sekarang adalah timing untuk melabur di Terengganu. Kalau Mat Said tidak segera disingkirkan, Mat Said berpotensi untuk jadi pengacau...



Ada projek redevelopment Kuala Terengganu yang banyak berada bawah kawasan Seberang Takir. Pelaburan pun banyak.



Itu sikit saja.

Dan orang yang panggil Md Said pengkhianat tak tahu bahawa dia lebih hebat dari bekas CEO PNB dan MB Selangor dalam membawa pelaburan. Khalid Gagap janji RM10 billion tapi mungkin hanya dapat dalam RM1 billion.

Md Said dapatkan pelaburan sendiri tanpa bantuan federal government atau MITI. Dia buat rombongan sendiri.



Selama ini NGO tak berdaftar Azwandin, JMM yang konon nak bela Melayu dibiayai Ezam Mohd Nor tapi kini bajet Senator dah tak ada maka satu kepala lain ditugaskan untuk biayai Azwandin.
Mamat Azwandin ni tak ada kerja. Maklumlah budak kedai buku yang perasan ia sama dengan ijazah Masters. Hidupnya adalah atas ehsan Ezam Mohd Nor sebagai budak suruhan dan messenger untuk buat kerja ini dan itu.




Seperti didedahkan Cilipadi [baca SINI dan SINI], Azwandin adalah kaki tikam belakang yang bermuka-muka sebagai NGO bela Melayu tapi buat mulut mengenai Tun Dr Mahathir.

Padahal negarawan itu hanya menyuarakan dengan lantang keresahannya.

Siapa dia jumpa semua dia beritahu tapi dia tak suruh langgar dan jatuhkan Najib. Dato Najib pun seorang gentleman dan beradab... banyak kali dijemput Tun ke pejabatnya untuk mendengar dengan hormat keresahannya.

Azwandin, Jailani dan Raja Arif adalah tangan-tangan yang banyak buat kerja merepek dan cuba huru harakan UMNO dan kerajaan. Mereka cuba adu dombakan Najib dengan Tun serta cuba baikkan Najib dengan Anwar untuk menentang Tun.

Najib memang tak makan permainan nak berbaik dengan Anwar. Diharap Najib sedar dari kejadian Terengganu ini dan elak dari terus termakan penipuan dan pembohongan pencinta Anwar Ibrahim ini.

Sampai hari ini, Ezam belum memohon maaf dengan Tun Dr Mahathir!!!!

No comments:

Post a Comment