Tuesday, May 31, 2011

Jangan desak polis, Peguam Negara

"Empat langkah yang perlu dilakukan oleh mereka ialah sumpah laknat menafikan Anwar bukan lelaki dalam video seks itu, menjalani ujian poligraf, menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan menuduh beliau sebagai pembohong,"

KUALA LUMPUR 30 Mei - Orang ramai termasuk kumpulan penyokong kerajaan dan pembangkang tidak perlu mendesak polis dan Peguam Negara mendedahkan pelaku dalam rakaman video aksi seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah berkata, mereka sebaliknya perlu memfokuskan kepada Anwar kerana ia merupakan isu moral, prinsip dan maruah yang perlu diperjelaskan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.


"Orang ramai hanya perlu membuat desakan kepada Anwar, isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anak beliau, Nurul Izzah untuk melakukan empat perkara yang dikemukakan oleh bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor baru-baru ini.

"Empat langkah yang perlu dilakukan oleh mereka ialah sumpah laknat menafikan Anwar bukan lelaki dalam video seks itu, menjalani ujian poligraf, menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan menuduh beliau sebagai pembohong," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Azwanddin dalam pada itu turut mencabar ahli Pas supaya mendesak Anwar, Wan Azizah dan Nurul Izzah melakukan empat perkara itu.

Menurut beliau, jika mereka enggan berbuat demikian pada muktamar parti itu yang berlangsung bulan depan, tindakan itu melayakkan mereka digelar manusia hipokrit.

"Ahli Pas juga tidak ada moral, prinsip dan maruah kerana masih boleh menerima pemimpin yang penuh dengan skandal seks seperti Anwar dan pembohong 'bertauliah' seperti Wan Azizah dan Nurul Izzah," katanya.

No comments:

Post a Comment