Monday, September 12, 2011

Kajian JMM tentang PPSMI tidak tepat, tidak komprehensif

"Kajian itu tidak meliputi tentang keberkesanan PPSMI dalam meningkatkan penguasaan bahasa Inggeris pelajar. Ia (kajian) tidak dilakukan secara empirikal dan tidak komprehensif,”

BATU PAHAT 10 Sept — Kajian oleh Jaringan Melayu Malaysia (JMM) yang menunjukkan 50 peratus ibu bapa mahukan kaedah Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) tidak tepat kerana ia dilakukan secara tidak komprehensif.

Menegaskan demikian, Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, kajian terbabit dilakukan tanpa mengambil kira pelbagai aspek, dan hanya bergantung sama ada ibu bapa bersetuju terhadap PPSMI.

"Kajian itu tidak meliputi tentang keberkesanan PPSMI dalam meningkatkan penguasaan bahasa Inggeris pelajar. Ia (kajian) tidak dilakukan secara empirikal dan tidak komprehensif,” katanya kepada pemberita pada rumah terbuka Hari Raya Aidilfitrinya di sini hari ini.

Sebaliknya, kata beliau, kementerian telah melakukan kajian terperinci ditambah pula dengan beberapa perbincangan meja bulat dengan pakar pendidikan negara sebelum membatalkan pelaksanaan PPSMI. — Bernama

Sumber: Utusan Malaysia

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    PPSMI adalah agenda Yahudi untuk memurtadkan umat Islam dalam jangka masa yang panjang. Wahai bangsaku, percayalah bahawa JMM ini adalah kepunyaan UMNO dan BN yang kesemua mereka ini masih kuat mempertahankan PPSMI.

    Wahai bangsaku, buangkanlah dan tinggalkanlah UMNO buat selama-lamanya dan perangilah, hancurkanlah dan kutuklah JMM agen kaum kafir ini. Ingatlah bahawa JMM ini adalah Musuh Allah dan musuh kita!

    Wahai bangsaku, jangan berdiam diri. Bangkitlah dan bertindaklah terhadap JMM si dajjal yang memusuhi Allah dan memusuhi kita ini dgn segera. Kalau tidak, bala, mala petaka dan kerosakan yang maha besar akan tetap menimpa ke atas kita!

    Laungkanlah penentangan anda yang keras dan tegas terhadap PPSMI pusaka penjajah kafir laknatullah ini!

    Sekian, terima kasih.


    Paiso Awang Zari

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Pengakuan mengenai profile presiden JMM amat jelas menunjukkan bahawa perjuangan beliau adalah kafir kerana perjuangan beliau adalah Rukun Negara yang kafir.

    Azwanddin adalah talibarut kafir yang bangga menjadi hamba abdi kpd kaum yang kafir. Awak ini keturunan Melayu Islamkah atau memang ada darah keturunan bangsa mata sepet yang kafir?
    PPSMI adalah agenda Yahudi yang pelaksanaannya adalah diamanah dan diserahkan oleh Yahudi kpd Madey paria keling dpd kerala. Mungkin Azwanddin ini bangga dirinya dianggapkan sebagai setaraf dan sebaris dgn keling paria kerala kita yang hebat ini!

    Wahai bangsaku, bangkitlah menentang PPSMI yang akan menghapuskan Melayu di bumi kita ini!

    Sekian, terima aksih.


    Paiso Awang Zari

    ReplyDelete